woensdag 12 januari 2011

Fraude bij P-Taak 4

Vandaag hadden we weer onze Ptaak4 groep. Ze hadden nu al een aantal lessen doorgewerkt zonder ons maar met onze coach. Het was dan ook even de tijd voor een tussen meting. Ik ben bij iedereen persoonlijk langs geweest in mijn groep met een namen lijst. Daarop heb ik genoteerd waar iedereen was en met ze afgesproken wat ze vandaag af zouden moeten krijgen. Aan het einde van de dag laten ze aan mij zien dat ze het af hebben. Hebben ze het niet af, blijven ze zitten totdat het klaar is.
Met deze meting konden we precies zien hoe ver iedereen is. Meer dan de helft loopt goed opschema. Er zijn studenten die nog niet veel hebben, ze hebben nog even de tijd dus hoop dat het lukt. Met deze leerlingen ben ik even blijven zitten en heb ik begeleiding geven. Kort een planning opgezet zodat de hoeveelheid werk minder lijkt.
ABCtje
Aan de hand:

Er waren leerlingen die complete brieven zo over hadden getypt uit hun tekst boek. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, en was ook duidelijk gezegd tijdens de uitleg. Ik had het eerst niet door, totdat ik een aantal brieven las van verschillende leerlingen die dezelfde inhoud hadden.
Belangrijk voor mij:
Ik wil dat de leerlingen zelf geschreven werk in leveren.Het liefst met honderd spelfouten dan een compleet overgeschreven brief.
Conclusie:Blijven controleren op fraude, en consequenties koppelen aan fraude! Over getyped? dan de opdracht direct weer opnieuw.

Nu we de komende 2 weken er niet zijn vanwege onze toetsweek neemt onze coach weer alles over. De P-Taak zal ook ingeleverd worden als wij er niet zijn. Dit vind ik ook best jammer, maar de toetsen gaan natuurlijk ook voor.
------------------------------------------
3BL
Vandaag weer verder met 3BL. Dit keer heb ik de 2de deel van de past tense uitgelegd met de onregelmatige werk woorden. Het was weer een rumoerige les. Ik heb ook echt niet veel moeite in de les gestoken om consequent te zijn. Ik word er soms zo moe van om steeds te corrigeren, en vooral als je al dood moe bent valt het niet mee. Toch heb ik mijn best gedaan en zijn we er weer doorheen gekomen. Ik mag met deze klas echt wel wat consequenter optreden heb ik gemerkt om de sfeer goed te houden.
Verder als we uit het werkboek werken gaat het goed, de jongens doen actief mee, behalve een paar. Bij deze moet ik strenger optreden. Hiervoor moet ik mijn grens aangeven en daar een qonsequentie aan koppelen en me daaraan houden.

ABCtje
Aan de hand:
Tijden het nakijken uit het werk boek, vraag ik bijv: "Voor 37 het antwoord kun jij dat doen, kevin.?"
Voordat ik de naam heb uitgesproken, roepen de leerlingen al doorelkaar het antwoord. dit stimuleerd het rumoerig worden.
Belangrijk voor mij:Ik wil graag dat 1 leerling het antwoord geeft en niet allemaal  door elkaar.
Conclusie:Zeg eerst de naam van de leerling en stel dan de vraag. Hierdoor zal de rest niet snel antwoorden.

Tot over 2 weken! Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten